top of page
  • תמונת הסופר/תann naor

החוש הדומיננטי

עודכן: 10 באוק׳ 2022

מה הוא החוש הדומיננטי שלך ולמה זה חשוב?



החושים הם הדרך בה אנחנו חווים את העולם. בכל רגע נתון אנחנו מקבלים מידע מהסביבה, המידע מתקבל אצלנו דרך החושים.

החושים שלנו הם בונים לנו ייצוג פנימי של העולם החיצוני וכך אנחנו יודעים כיצד להגיב ולהתנהג בהתאם.

את הגירויים החיצוניים אנחנו קולטים במערכת העצבים דרך גלי קול, אור, מולקולות של חומרים כימיים, גירויי לחץ, שינויי טמפרטורה ועוד.

יש לנו נטייה להעדיף מערכת חושית אחת ויכול להיות שאנחנו נשמיט הרבה מידע המגיע ממערכות חושיות אחרות.

שלושת החושים הדומיננטיים אצל רוב בני האדם הם: ראייה, שמיעה ותחישה (המילה תחישה נטבעה על ידי המכון לNlp במטרה לכלול בתוך מערכת החישה את התחושות והרגשות).

כחלק מטיפול Nlp, המטפל יכול לזהות את סגנון החישה הדומיננטי ולעבוד דרכו. לדוגמא: אם אדם הוא יותר ראייתי, כלומר החוש הדומיננטי הוא חוש הראייה ניתן לבחור דימויים יותר ראייתיים כמו: צבעים וצורות. לעומת זאת אם האדם יותר שמיעתי המטפל ישתמש יותר בדימויים של צלילים וקולות.

בנוסף לכך ניתן, בעזרת האבחנה מהו החוש הדומיננטי, לחזק גם את החושים האחרים.

השפעה על מערכות יחסים:

מלבד שאנחנו יכולים ללמוד יותר על עצמנו דרך הבנה מהו החוש הדומיננטי שלנו, יש לנו יכולת להיעזר באבחנה זו גם במערכות היחסים שאנחנו נמצאים בהן. אם אנחנו למשל, יודעים שבני או בנות הזוג שלנו הם יותר ראייתיים נוכל לייצר שיח שהם יותר יתחברו אליו דרך החוש הזה.




לקריאה נוספת בנושא מערכות יחסים:



נכתב ע"י אן נאור- מטפלת בשיטת Nlp ודמיון מודרך

באמצעות הספר "תקשורת עם התת מודע ו"במבט חדש" של אוניברסיטת תל אביב.




#טיפול #טיפולnlp #התחדשות #טיפולבהתקףחרדה #חרדה #טיפולבחרדה #טיפולמיידיבחרדה #הפרעתחרדהטיפול #פתרוןלחרדות #נגדחרדות #nlp #אןנאור #דמיוןמודרך #טיפולבנשימה #נשימה #מדיטציה #פאניקה #הפרעתפאניקהטיפול #טיפולבכעס #טיפולמקצועי #טיפולבחוסרביטחוןעצמי #טיפולבזוגיות #טיפולזוגי #טיפולחוסר #חוסרביטחון #קשב #קשבוריכוז #מומחיתלטיפולרגשי #היפראקטיביותבילדים #טיפולבצפון #עבודהסוציאליתקלינית #חינוךבשילובאומנויות #יישובסכסוכים #מטפלתבNLPבמבוגרים #נפגעינפש #שיקוםוהחלמה #שיקום #נוערבסיכון


45 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page